Sunday, January 2, 2011

New Message from Thi.

Sebentar lagi anak-anak akan mula kembali ke kuliah. Ini adalah tahun yang baru. Selalunya ia akan dikaitkan dengan azam baru. Oh, sungguh bosan. Mengapa perlu azam setiap tahun baru? Saya sungguh keliru.

Setiap impian atau "goal" yang ingin kita sempurnakan tidak perlulah dimulakan dengan tahun baru. Ia bole bermula bila-bila saja. Malah sekarang juga. Kerna penangguhan AZAM itu akan melambatkan lagi perjalanan untuk menuju ke KEMUNCAK azam tersebut. Bukankah?

Teringat sezaman naif, "Oh, saya mahu kurus seperti MODEL!", kata saya. Namun, sekala terpandang makanan lezat dan enak dihidang umi, jadinya "Oh, mungkin diet dimulai hari esok..", dan seterusnya sampai katanya "Oh, diet pasti dimulai Tahun Baru,"..

Padahal jika saya mulai sesaat keinginan menjadi MODEL itu timbul, pasti setibanya tahun baru saya sudah separuh model.

Ya, syukurlah setiba sehari saya di sekitar kampus, dimulai dengan larian anak disekitar tasik. Saat di persenda sama jejaka-jejaka yang kurang lulus rupanya, tidak menyukarkan saya untuk berlari terus sambil menikmati kecantikan tasik dan pohon-pohon.


Kawan-kawan, ayuh berusaha!



I'm writing this entry while returning my friend message from facebook :)

2 comments: