Sunday, March 13, 2011

cinta sejati..

Love is something so sacred yet so evil..

Pastinya saya ada rasa cinta yang ulung, tidak cukup rasanya jikalau ingin dibandingkan rasa cinta atas segala nyawa yang ada.

Cinta pada ilahi, pada kedua yang melahir dan membesarkann, cinta pada yang sedarah dan cinta pada si bintang  yang satu. Hadirnya bintang itu seakan satu cahaya yang menyinar seluruh semesta. Kiranya ditaruk obor-obor kebencian, pasti dapat di nyah dengan seketika.

Kadang kala yang terlihat itu tiada betulnya, yang terkata itu hanya tuturan tanpa pikir. Sesungguhnya hidup semua orang tidaklah serupa mana. Pasti ada yang lebih dan ada jua kurangnya. Lahirnya saya mungkin terlalu banyak kurang namun tidak mampu rasanya untuk mempersoal kenapa.

Jika seorang perempuan itu separuh dari lelaki, namun saya hanya separuh dari wanita.
Jika seorang itu dapat melihat yang nyata, saya pula mampu melihat yang sebaliknya.
Jika seorang itu mampu ketawa namun saya hanya mampu melihat yang sedih.
Jika seorang itu senang dengan kata-kata yang biasa, saya hanya tersiksa dengan kata-kata yang dibicara akal yang lain.

Ramai selalu mempersoal mengapakah saya begitu serong dan prejudis? Namun pernahkan kamu berada di tempat saya berdiri? Salah kah saya membicarakan benda yang seakan benar yang sememangnya benar?

Hidup bergantungan dengan ubatan semata bukan lah sesuatu yang mewah. Ianya beban seakan kamu tidak akan mampu pernah berasa bebas, Namun pernahkan kamu pikir akan kesan sampingnya?
Tidak bukan? kerna kamu hanya fikir semua hanya dongeng semata.

Sudah saya nyatakan terlalu banyak kali saya tidak sama dengan yang sempurna, Terlalu banyak cacat celanya, Kenapa tiada percaya?

Atas dasar cinta yang agung, saya tidak mungkin berbohong yang kesedihan keterlaluan meranapkan masa-masa cintanya cinta pada si bintang, tidak mungkin hilang walau sudah tertinggal jauh.

Namun, perlunya diteruskan kecintaan ini demi tanggungjawab, sesungguhnya masa akan membataskan segala kesedihan.



No comments:

Post a Comment