Wednesday, April 13, 2011

Beauty

If you had read my previous post, pastinya semua boleh reckon that I'm indeed very particular and obsessed with freedom. absolute freedom i suppose.

Adanya saya sebagai wanita muslim pasti ada pengahadangnya. Itulah yang membuatkan manusia itu menjadi sebenar manusia. Bukan iblis ataupun monster.  Kita punya tatacara hidup yang sempurna.

Regardless boundaries as a muslimah, lets now focus on the legal aspect of freedom. There are financial freedom, love freedom, beauty freedom and etc. Those 3 that i'd stated is the one that i always wanted to achieve.

Kerana adanya saya seorang yang kurang ambil berat tentang wang, sepertinya saya dilahirkan untuk menjadi seorang yang bebas dari struktur keewangan. Ambillah sebanyak mana, saya tidak begitu berkira tentang wang. mahunya saya adalah posisi sama seperti akauntant, tapi untuk menjadi berhati-hati itu kurang tepatnya.   Mungkinnya juga kerana sudah diperbiasa sejak kecil untuk memperoleh segala. Terutama makanan yang enak. haha sungguh seronok.

Keduanya, saya sememangnya tidak suka disekat tentang kebebasan dari mencintai. Tidak kisahlah mencinta sesiapa, dimana, bagaimana, kenapa.. itu bukan soalan yang enak. Jika saya mahu mencinta, saya akan lakukan. Jika itu termasuk menggadai nyawa, ya tetap dilakukan. Contohnya, saya mencintai charlie (kucing saya) adanya saya alah kepada kucing, namun itu bukan satu sebab yang kukuh untuk tidak menyayanginya.( sila jangan report pada ayah) haha.

Dan yang terutama, kebebasan dalam menjadi cantik. Definition of beauty is very subjective. I would say that the word implies most to beauty would be freedom. Beauty is effortless, satunya tidak perlu bersusah payah untuk berhias jika benar cantik. Itulah yang saya mahu kecapi. Jika perlu bersiar-siar, tidak perlu memperkena sebarang solekan, memakai yang indah-indah. sudah adanya yang asli itu cantik belaka. Ya itulah yang mahu dikecapi. Kadangnya saya memperbelanja bagi memenuhi kehendak yang ini, namun hasilnya belum cukup elok.

video


Oleh itu, Sama-sama kita berdoa untuk menjadi bebas. Ayuh terbang!

No comments:

Post a Comment