Monday, April 4, 2011

Super Hero

I could act as if nothing happened. I should pretend that I am all right. I would believe that that is just a dream.

Diadakan saya seorang yang kukuh dari segi tata cara perlindungan diri. I always keep my distance away from danger or anything that would jeopardize my well being.  You can say that I am a little too "self-preserve" and indeed I am a risk adverse.

Ayah mendidik saya dari kecil untuk berhati-hati. Kadang kala semuanya tidak boleh diperlaku kerana takutkan sesuatu yang tidak elok berhadapan dengan saya. Sebenarnya ia perasaan yang tidak enak kerana saya sangat menghargai kebebasan.

Adanya didunia ini, dianggap semua orang adalah baik belaka, mahupun ada yang terserong kerana mereka belum cukup matang untuk bergaul dengan public. Kalau mungkin, saya mahu berjalan bebas tanpa seorang pun yang menegur mahu memandang adanya saya disitu. Berlari-lari riang, menari, tertawa, senyum, berkata-kata sama haiwan-haiwan, .. bebas tanpa yang menyekat kelakuan itu.

Yang nyatanya, saya adalah seorang wanita. Ya saya wanita. Seringnya tersalah ertikan sebagai sumber penarik yang tidak saya mahukan. Adakah deruan hormon estrogen saya keterlaluan sehingga menghantar impulse palsu kepada adam? Itu saya tidak ada jawapannya.

Mungkin kerana dilahirkan dengan genetik yang kurang kromosom nya, saya tidak mempunyai kekuatan yang setaraf yang sama dengan yang biasa. Sehinggakan untuk bercakap skalipun sudah mendatangkan keletihan yang amat. Hanya dengan "strong force" seperti dorongan cinta akan memberi saya kekuatan untuk terus bersuara. (my sisters would support this statement).

Kadangnya terfikir jika saya diserang skalipun, untuk melaungkan kata "tolong" juga saya tidak mahu. Sungguhnya sense of survival saya memang agak kurang kerana saya terlalu ego untuk mengaku saya memerlukan pertolongan.

Namun bersama yang tercinta, segalanya mungkin. ceritakan yang berlaku tapi ada yang masih rahsia untuk menjaga kegagahan saya. Tidak sedar yang saya memperbodohkan diri sendiri.

Cumanya yang kurang difahami mengapa mahu menganggu kehidupan aman saya? Adakah saya terlalu terbuka? Adakah saya selalu menganggu kehidupan yang lain? Setahu saya, yang saya gemarkan hanyalah burujerdi dan haiwan-haiwan, jadi kenapa saya?

Sungguh saya memerlukan super Hero untuk menjaga keamanan dunia. Tidak perlu fokuskannya kepada saya. Cukup sekadar semuanya gembira, supaya tiada yang mencampuri kegembiraan saya. Saya dan kesayangan saya adanya, keluarga saya, kecintaan saya dan keBEBASan saya.




  saya mahu kesana.. tapi I am no super hero. and that is sad.

2 comments:

  1. Setahu saya, yang saya gemarkan hanyalah burujerdi dan haiwan-haiwan, jadi kenapa saya?


    haha.

    ReplyDelete