Tuesday, April 19, 2011

The very small things..

As i looked back in life, you know, what could be things that possibly makes me smile happily with a clear heart.
My childhood, is rather quite scary. Not to mention, there is time where i am near, indeed very near to death.

Setitik tolak dari sini, saya berasa sungguh senang kerana sedang berada disamping bersama orang yang menyayangi. Sungguhnya hidup kami tidak sesempurna raja, namun saya senang, senang sekali.

Sebentar tadi saya bersiar-siar bersama umi, dan ayah, perkara yang selalu dilakukan oleh kebanyakannya namun hati saya berasa girang. Walhal perlu mendengar umi dan ayah mengadukan perkara yang kecil seperti ayah- kesan ubat membuatnya lapar dan umi- membicarakan soal biskut yang hendak dibeli untuk teman-teman, buat saya tersenyum.

Melihat dari belakang nan jauh umi dan ayah berjalan berdua,berbicara membuatkan saya tersenyum. Ya, hal yang sebegitu kecil membuat saya tersenyum.

Mendengar syaikh(adik) mempersoal bagaimana untuk meluruskan rambut dan melebatkan bulu keningnya, ya perkara sekecil itu membuat saya tersenyum. (syaikh adalah seorang lelaki tulen).

Melihat rafie (adik) mengadu lapar walhal nasi sudah tersedia juga membuat saya tersenyum. Melihat atuk bercakap tanpa henti hanya disebabkan lauk yang tidak cukup turut sama.

Terkenang nadia yang sewaktu kecil gemar bernyayi dihadapan cermin seorang diri dan melihat kak fair begitu gembira hanya dengan dapat membeli sepasang kasut juga membuat saya tersenyum. Ya perkara kecil semacam itu.

Dan juga pabila burujerdi tersenyum, dan ajukkan -tapi apa lagi sarah? ya, hal semacam itulah yang buat saya tersenyum.

Walau kadangnya ada yang menyedihkan hati namun akhirnya semuannya adalah satu bermakna, kerana mereka adalah yang saya sayang.



ya,perkara kecil yang semacam itu.. :)

No comments:

Post a Comment