Thursday, January 3, 2013

Problemas

Life is not fair. 

Membicarakan tentang hal ini, ianya adalah berkait rapat dengan permasalah yang di hadapi oleh se-individu tersebut. Contohnya, pabila saya tidak mendapat anugerah naib chancellor dengan kekurangan 0.03 mata, saya terus berkata "LIFE IS SOOOO UNFAIRRR!!"

Walhal sy yang kurang berilmu.

Namun bukan maksud keadilan yang ingin saya ketengah disini. Its about life, and whether we like it or not, life is a problem.

Semua orang berkata, setiap pemasalahan itu punyai solusi, jalan penyelesaiannya, cuma ada yang tidak ketemui penghujung lalu menjadi gila.

Saya bukan lah dilahirkan punyai banyak masalah, yang dihadapi cuma masalah yang selalu dirunsingkan "Coklat mana yang harus dipilih? perisa ais crim yang mana lebih sedap dan kurang mengemukkan? Pemain bola yang mana lebih disukai? dan itulah

Sememangnya kadang kadang pemasalahan ini mendatangkan kesedihan. Terutama jika berhubung kait dengan masalah emosi. Adanya orang yang menhidap permasalah ini akan melakukan perkara seperti berikut:

  • Menjadikan laman sesawang sosial untuk meluahkan masalah
  • Membaling segala yang ada untuk melepaskan marah
  • Bercakap sambil bernagis teresak-esak
  • Membunuh diri untuk tidak merasa sakit.
  • Berdiam diri tetapi melayan orang lain terutama kekasih sendiri seperti sampah di jalanan
  • Berdiam diri dan menagis
  • Tiada perasaan.

Ya, sememangnya bukan senang untuk memperoleh taraf tiada perasaan, as we are only human being, we prone to feel. Thus, I would like to propose a few methods to calm yourself but but but, still keep those "human" inside you.

  1. Berbaring di kawasan lapang melihat awan (pastikan kawasan itu bersih dari bakteria) dan mendengar lagu Pachelbel sambil menagis selama 30 minit. Pejam mata dan bayangkan peristiwa yang menyedihkan itu tidak pernah berlaku. Dan buka mata seterusnya menjadi orang baru :)
  2. Menampal barangan barangan yang mengingatkan kamu kepada kepedihan itu dan menenungnya selalu sehingga saat yang kamu sudah pun immune terhadapnya.
  3. Bersenam sehingga kamu sungguh letih dan tidak punyai keupayaan untuk merasa sedih
  4. Bersama orang yang membuat kamu tersenyum
  5. Memakan ais cream perisa vanilla.


Baiklah. Sehingga bertemu di masa hadapan.


No comments:

Post a Comment